دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی
دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی

اندر احوالات ما

یه سلام مخصوص ویزه دوستان عزیزم و یه تبریک مخصوص به مناسبت سال نو


از احوال سورنا جویا شده بودید که پسرم در حال حاظر بسیاررررررررررررررررر شیطون شده و از هیچ فرصتی برای شیطونی و جست و خیز نمیگذره و از همه مهمتر اینکه راه افتاده و به تمام جاهایی که دسترسی نداشته دسترسی پیدا کرده و هیچ چیزی از دستش در امان نیست

عاشق حمومه و هر کسی بره حموم به دنبالش میدود با اخرین سرعت جمله های ۲ کلمه ای هم میگه عموش محکم بغلش کرده بود و میبوسیدش بهش گفت برو نکن

کلی خندیدیمعاشق گشت و گذار با کالسکه است  به من که علنا میگه آزاده هیچ خبری از مامان نیست !      


دامنه لغاتش خیلی بیشتر شده و حسابی شیرین زبونی میکنه از تمام مبلها و تخت و ... بالا میره و ما هم دائما در حال دویدن دنبال آقا هستیم

توی عید هم خدا رو شکر خیلی خوب بود و اذیت نکرد و الانم به شدت در تدارک عروسی خواهر عزیزم هستیم اول و دوم اردیبهشت مراسمشونه و هر دو شب هم در باغ برگزار میشه

راستی یه خبر خوب اینکه من الان ۶ کیلو دیگه بیشتر اضافه وزن ندارم بعد از بارداری شده بود ۲۶ ولی خوشبختانه ۲۰ کیلو کم کردم ولی ی ی ی ی ی پدرم درامد به شدت ورزش میکنم و رژیم هم دارم الان ۶۶ کیلو هستم وزن قبل از بارداریم ۶۰ بود دیگه چیزی نمونده واسه عروسی خواهرم کلی خوش تیپ شدم 


اینم از هفت سین امسالم که ساعت ۲ شب چیدم از دست سورنا


اینم از پسر ما



اینم از وحید و سورنا سر سفره هفت سین


اینم سورنا همرا شوهر خواهرم-بابا وحید ـ خواهر عزیزم( بزرگترم)-دخترهای خواهر گلم



اینم از سورنا در روز سیزده بدر


سورنا


اینم خانواده کوچیک ما






مردان بخوانند

پیش فرض تفاوتهای روانشناسی مردان و زنان

هنگامی که یک مرد و یک زن با یکدیگر برخورد می کننـد در
واقـع دو دنیای متـفاوت با یکدیگر روبرو شده اند. آنـها دارای
ارزشها، الویت هـا و عادات متفاوتی می باشند. در زیر بـه

تفاوتهای بیولوژیکی و روانشناسی مردوزن میپردازیم:


تفاوتهای بیولوژیکی

1- نـه تـنـها سـاخـتـار مغز زنان و مردان با یکدیگر متفاوت
می باشد، بلکه مـردان و زنان از مغزشان بطـرز مــتفاوتی
استفاده میکنند. در مغز زنان اتصالات و ارتباطات بیشتری
بین دو نیمکره چپ و راست وجود داشـته کـه بـه آنــها این
توانایی را می دهد تا از مهارت گفتاری بهتری نسبت به مردان برخوردار باشند. از طرف دیگر در مردان ارتبـاط کمتری بین دو نیمکره مغزشان وجود داشته و به آنها این قابلیت را میدهد تا دارای مهارت بیشتری در استدلالهای انتزاعی و هوش دیداری-فضایی باشند.

2- بیشتر عادات مردان و زنان را می توان توسط نقش آنها در روند تکامل توضیح داد. بـا وجود آنکه شرایط زندگی تغییر کرده باز هم زنان و مردان تمایل دارند از برنامه بیولوژیکی خـود پیـروی کننـد. مـردان قـادر هستـند تــا مسیر حرکت خود را بخاطر بسپارند. زیـرا در گذشته مردان می بـایـست شـکـار خـود را ردیـابـی کـرده و آن را گـرفتــه و بـه خـانــه باز میگرداندند در حالی که زنان دارای دید محیطی بهتری میباشند که بـه آنـها کمک میـکند اتفاقات پیرامون مـنـزل خـود را زیـر نـظـر گـرفـتـه و خـطـر در حـال نـزدیـک شدن به خانه را شنـاسایی کنند. مـغز مــردان برای شکار کردن برنامه ریزی شده که حـوزه دید محدود و بـاریـک آنـها را توجـیـه مـی کند امـا مـغـز زنـان قـادر اسـت دامـنـه اطـلاعات وسیـعتری را رمزگشایی کند.

3- مـردان صداهای گوشخراش، دست دادن محکم و رنگ قرمز را ترجیح میدهند. مـردان در حل مسائل فنی بهتر می باشند. زنان دارای گوش تیزتری میباشند و هنـگام صحبت کردن از واژه های بیشتری استفاده می کنند و در تکمـیل و اتـمام وظـایف بطور مستقل بهتر از مردان می باشند.

4- هنگامی که مردان وارد اطاق می شوند بدنبال راه خروج میگردند، خـطـر احـتمالی را برآورد کرده و راههای گریز را می سنجد. در حالیکه زنان به چهره میهمانان توجه میکنند تا پـی ببرند که میـهمانـان چه کسانی بوده و چه احساسی دارند. مردان قادر میباشند تا اطلاعات را طبقه بندی کرده و در مغزشان ذخیره کنند. زنـان تمایل دارند تا اطلاعات را بارها و بارها در مغزشان مرور کنند. هنگامی که زنان مشکلاتشان را بـا مـردان در میان می گذارند دنبال راه حل نمیگردند آنها تنها نیاز دارند تا فردی به حرفهایشان گوش دهد.

تفاوتهای روانشناسی

1- مردان موقعیتها و اوضاع را بطور کلی درک میکنند و تفکر کلی و جـامع دارند در حالی که زنان موضعی می اندیشند و بروی جزئیات و نکات ظریف تمرکز می کنند.

2- مردان سازنده و خلاق می باشند. آنـهـا ریسک پذیـر بـوده و بـدنبال تجربه های جدید می باشند در حالی که زنان با ارزشترین اطلاعات را برگزیده و آن را به نسل بـعد انتقال می دهند.

3- مردان در تفکرات و اعمالشان استقلال دارند در حالی که زنـان تـمـایل دارند از عقاید پیشنهادی دیگران پیروی کنند.
4- ارزیابی زنان از خودشان در سطح پایینتری از مردان می بـاشد. زنـان تـمایل دارند از خودشان انتقاد کنند در حالی که مردان بیشتر از عملکرد خودشان رضایت دارند.

5- مردان و زنان دارای معیارهای متفاتی برای رضایتمندی در زندگی می باشند. مردان برای شغل مناسب و موفقیت در کارها و زنان به خانواده و فرزندان ارزش قائل میباشند.

6- مردان نیاز مبرمی دارند تـا بـه اهـدافشـان جـامـه عـمـل بـپـوشانـند اما زنان رابطه با دیگران را در درجه نخست اهمیت قرار می دهند.

7- مردان دو برابر زنان بیمار می شوند البته زنان نیـز بـیشتر بـه سـلامتـی خود اهمیت میدهند.

8- زنان درد و کار یکنواخت را بهتر از مردان تحمل می کنند.

9- بر خلاف تصور عام مردان بیـشتر از زنـان حـرف زده و بیشـتر سـخنــان دیگران را قطع میکنند.

10- مردان و زنان دارای حس حسادت یکسان بوده اما مردان بهتر میتـوانند این حس را پنهان سازند.

ای نسیم آرامگه یار کجاست

اى نسیم سحر آرامگه یار کجاست        منزل آن مه عاشق کش عیار کجاست
شب تار است و ره وادى ایمن در پیش        آتش طور کجا موعد دیدار کجاست
هر که آمد به جهان نقش خرابى دارد        در خرابات بگوئید که هشیار کجاست
آن کس است اهل بشارت که اشارت داند        نکته ها هست بسى محرم اسرار کجاست
هر سر موى مرا با تو هزاران کار است        ما کجائیم و ملامتگر بیکار کجاست
باز پرسید ز گیسوى شکن در شکنش        کاین دل غمزده سرگشته گرفتار کجاست
عقل دیوانه شد آن سلسله ء مشکین کو        دل ز ما گوشه گرفت ابروى دلدار کجاست
ساقى و مطرب و مى جمله مهیاست ولى        عیش بى یار مهیا نشود یار کجاست
حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج
فکر معقول بفرما گل بى خار کجاست

آسایشگاه فرخنده

 به خدا این فقط یکی از دردناکترین واقعیت های اطرافمونه همین یکی کافیه که آدمو  داغون کنه



آی مسئولین آی آقازاده ها آی مردم بیدرد آی بی وجدانها تو رو خدا چشماتونو باز کنید تو رو خدا دور وبرتون رو نگاه کنید بابا تا کی غزه تا کی لبنان تا کی ...

به خدا پس فردا هممون یه جا میریم

 

وایییییییییی خدا آخه جرم این بچه ها چیه به چه جرمی باید اینطوری زندگی کنن!


آسایشگاه فرخنده

مرکز نگه داری کودکان معلول ذهنی
در این مرکز در حال حاضر 84 کودک زندگی می کند . شرایط زندگی این کودکان در عکسها گویاست . آمار مرگ و میر در این کودکان بالا و در سالهای اخیر بی سابقه ست . بوی بسیار زننده و متعفن ادرار به بازدید کننده ها مجال نمی ده تا بیشتر از 4-5 دقیقه در خوابگاه این کودکان معصوم بمونند . عمر متوسط دراین کودکان 10 تا 14 سال است .
شاید نیاز این بچه ها به کمکهای غیر نقدی شما خیلی زیادتر از حد تصورتون باشه. نیازی نیست برای کمک به بهبود شرایط این بچه ها پول بدید ، اگر در خونه تون پتو ، لحاف یا بالش  تمیز سایز کودک دارید ، اگه فرش یا گلیم یا زیر انداز تمیزی دارید از اهدای اون به این بچه ها دریغ نکنید . مطمئن باشید که خدا لطف شما را به این بچه ها هرگز فراموش نمی کنه .
دادن لباس کودک و یا اسباب بازی به این بچه ها دنیای اونها را متحول می کنه. اکثر این بچه ها یتیم و یا رها شده هستند . حالا که دنیا اونها را فراموش کرده شما اونهارا فراموش نکنید . مطمئن باشید این بچه ها با احساسهای پاک و کودکانشون محبت شما را درک می کنند .
به اونها به خاطر این عمرهای خیلی کوتاه و پر رنجشان رحم کنید تا خدای بزرگ لطف شما را در جا و مکانی که تصورش را نمی کردید بی پاسخ نگذارد. کمکشان کنید تا این چند سال کوتاه زندگیشان بیشتر از این در مشقت و رنج نباشند.
اکثر این کودکان مبتلا به اوتیسم می باشند . در خارج، کودکان اوتیسمی مستقیما زیر نظر روانشناسان قرار میگیرند تا به آنها کمک شود تا زندگی راحت تری داشته باشند. اما در ایران ، این کودکان که خود مستعد مرگ هستند به تخت بسته می شوند و ساعتها به همان حال رها می شوند .
کمکهای خودتون رو مستقیما به خود مرکز ببرید..

آدرس مرکز:
تهران - میدان آزادی - خ محمد علی جناح - خ شهید صالحی - خ شهید ناصرولدخانی - پلاک 66 - مرکز نگهداری کودکان معلول فرخنده
شماره تلفن مرکز:66005779


به خاطر خدا هم که شده این بچه ها را فراموش نکنید