دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی
دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی

آخرین جرعه این جام

آخرین جرعه این جام

همه میپرسند :

چیست در زمزمه مبهم آب ؟
چیست در همهمه دلکش برگ ؟
چیست در بازی آن ابر سپید ؟
روی این آبی آرام بلند ،
که ترا می برد اینگونه به ژرفای خیال ؟

چیست در خلوت خاموش کبوترها ؟

چیست در کوشش بی حاصل موج ؟
چیست در خنده جام ؟
که تو چندین ساعت
مات و مبهوت به آن می نگری ؟

نه به ابر ،

نه به آب ،
نه به برگ،
نه به این آبی آرام بلند،
نه به این آتش سوزنده که لغزیده به جام ،
نه به این خلوت خاموش کبوترها ،
من به این جمله نمی اندیشم !

من مناجات درختان را هنگام سحر ،

رقص عطر گل یخ را با باد ،
نفس پاک شقایق را در سینه کوه ،
صحبت چلچله ها را با صبح ،
بغض پاینده هستی را در گندم زار ،
گردش رنگ و طراوت را در گونه گل ،
همه را میشنوم ،
می بینم ،
من به این جمله نمی اندیشم

به تو می اندیشم ،

ای سراپا همه خوبی ،
تک و تنها به تو می اندیشم .
همه وقت ،
همه جا ،
من به هر حال که باشم به تو می اندیشم ،
تو بدان این را تنها تو بدان .
تو بیا ،
تو بمان با من تنها تو بمان.
جای مهتاب به تاریکی شبها تو بتاب !
من فدای تو به جای همه گلها تو بخند!
اینک این من که به پای تو درافتاده ام باز ،
ریسمانی کن از آن موی دراز ،
تو بگیر،
تو ببند !

تو بخواه !

پاسخ چلچله ها را تو بگو،
قصه ابر هوا را تو بخوان !
تو بمان با من تنها تو بمان !

در دل ساغر هستی تو بجوش

من همین یک نفس از جرعه جانم باقی است ،
آخرین جرعه این جام تهی را تو بنوش!

نظرات 3 + ارسال نظر
kamran یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:02 ب.ظ http://taghdir13.blogsky.com

kheili jaleb bod.merc

مسعود چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:03 ب.ظ http://kimiyabana.blogfa.com/

[گل][گل]

[دست][دست]

آوای آزادی پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ق.ظ http://www.awaye-azadi.blogfa.com

هم میهن درود
ما یک روز در میان مطلب جدید داریم. ما برای آگاهی شما عزیزان فعالیت میکنیم. وبلاگ ما گامی است در جهت رشد و شکوفایی فرهنگ سیاسی، روحیه ی دموکراسی خواهی و آزادی خواهی شما هم میهنان گرامی. ما را در این راه یاری کنید. و به آزادیخواهان ایرانی بپیوندید. تا خودمان را تغییر ندهیم هیچ چیزی تغییر نمی کند. برای تغییر خودمان باید شعور و آگاهی خود را بالا ببریم. اگر در این راه با ما هم گام هستید وبلاگ ما را به دوستانتان و دیگر هم میهنان معرفی کنید.
با تشکر

دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس را به اعتراض برابر سفارت امارات تبدیل کنیم و از اب و خاک میهنمان پاسداری کنیم . جزایر سه گانه تنب بزرگ و تنب کوچک و ابوموسی تا ابد ایرانی خواهند ماند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد