دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی
دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی

گناه

تقدیم به همه طرفداران فروغ فرخزاد




گنه کردم گناهی پر ز لذت

درآغوشی که گرم و آتشین بود

گنه کردم میان بازوانی
که داغ و کینه جوی و آهنین بود


در آن خلوتگه تاریک و خاموش
نگه کردم به چشم پر ز رازش

دلم در سینه بی تابانه لرزید
ز خواهش های چشم پر نیازش 

 در آن خلوتگه تاریک و خاموش
پریشان در کنار او نشستم

لبش بر روی لبهایم هوس ریخت
 ز اندوه دل دیوانه رستم

فروخواندم به گوشش قصه عشق
ترا می خواهم ای جانانه من

ترا می خواهم ای آغوش جانبخش
 ترا ای عاشق دیوانه من

هوس در دیدگانش شعله افروخت
شراب سرخ در پیمانه رقصید

تن من در میان بستر نرم
 بروی سینه اش مستانه لرزید

گنه کردم گناهی پر ز لذت
کنار پیکری لرزان و مدهوش

خداوندا چه می دانم چه کردم
در آن خلوتگه تاریک و خاموش

نظرات 3 + ارسال نظر
عاطفه چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:08 ق.ظ

ای جااااااانم مرسییییییییییییییی

متشکرم

سیتاک چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:38 ق.ظ http://sitaak.blogsky.com/

ز آغوش هوس برخاست آنشب
به شعری از گناهش آزمون شد
نشد بیدار از کابوس غفلت ...
به خواب جاودانی رهنمون شد

سلام
گاهی که این شعر را که فراوان در وبلاگها گذاشته شده می بینم دلم برای فروغ میسوزد که اثری از خود باقی گذاشت که در عین زیبایی بسیار زشت می نماید و موجب عذاب او خواهد ماند .
کسی چه میداند ... شاید این یک اثر خصوصی از او بوده و بدست دیگران افتاده است . اما بهتر است که آن را منتشر نکنیم . چه اینکه ایشان توبه کرده باشند و گناه انتشار آن بر ما نوشته شود.

این جسارت را بنده ببخشید .

دقیقا در مورد این شعر خود فروغ صحبت کرده و گفته من یه شاعر زنم و نمیتونم در مورد چشم و ابروی زنها شعر بگم چیزی که من به عنوان شاعر زن میتونم بگم مردها هستند و واقعا وصف حال خودش نیست مگر تمام شعر هایی که شاعرهای مرد میگن ووصف حال خودشونه؟
بهتره سوای جنسیت دید باز تری به هنر داشته باشیم این شعر سرشار از احساس و زیبایی کلامه و خانم فروغ فرخزاد یک پدیده تکرار نشدند در تاریخ ادبیات ایرانه
دوست عزیز من آرزومندم که همه مردم مخصوصا آقایون با دید بازتری با مسائل نگاه کنن
قضاوت نکنید که خدا هم تا روز قیامت قضاوت نمیکند

نی نی آینده سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:16 ق.ظ http://niniayandeh.blogfa.com

ممنونم که سرزدین خوشحال شدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد