دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی
دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی

سه پلشک آید و زن زاید ومیهمان برسد

سه پلشک آید و زن زاید ومیهمان برسد


عمه از قم برسد، خاله ز کاشان برسد


خبر مرگ عمقلی برسد از تبریز


نامه‌ی رحلت دائی ز خراسان برسد



صاحب خانه و بقال محل از دو طرف

این یکی رد نشده، پشت سرش آن برسد


طشت همسایه گرو رفته و پولش شده خرج

به سراغش زن همسایه شتابان برسد


هم بلایی به زمین می‌رسد از دور سپهر

 
بهر ماتمزده‌ی بی سر و سامان برسد



اکبر از مدرسه با دیده‌ی گریان آید

وز پی‌اش فاطمه با ناله و افغان برسد


این کند گریه که من دامن و ژاکت خواهم


آن کند ناله که کی گیوه و تنبان برسد


کرده تعقیب ز هر سوی، طلبکار مرا

ترسم آخر که ازین غم به لبم جان برسد



گاه از آن محکمه آید پی جلبم مأمور


گاه از این ناحیه آژان پی آژان برسد



من در این کشمکش افتاده که ناگه میراب


وسط معرکه، چون غول بیابان برسد



پول خواهند زمن، من که ندارم یک غاز


هر که خواهد برسد، این برسد، آن برسد


من گرفتار دو صد ماتم و روحانی گفت

سه پلشک آید و زن زاید و میهمان برسد

 

"شعر از غلامرضا روحانی"

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 01:54 ق.ظ http://www.arta17.blogsky.com/

سلام بعد مدت ها
چه قدر این وبلاگستان سوت و کوره ملت دیگه دستشون به وبلاگ نویسی نمی ره مثل خودم
این پست منو یاد فیلم مهمان مامان داریوش مهرجوئی انداخت شعر هم یه کم روحیمو عوض کرد حالا بهتر یا بدتر نمی گم

زیتون (روان شناسی ازدواج) دوشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ http://zatun2002.persianblog.ir

سلام
ادرس جدید

mohamad سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:57 ب.ظ http://www.irlov.com


دوست عزیز سلام . وب قشنگی دارین . من یه انجمن زدم و خوشحال میشم اونجا بیاین و عضو بشین و هر چند مدت بهمون سر بزنید .

اگر هم همیشه بیاین و اونجا مطلب هم بذارین که به دیدگان ما منت گذاشتین .

یه کوچولو سر زدن ارزشش رو داره. منتظرتون هستم. حتما بیاین.
دوستدار و اردتمند همتون - محمد
www.irlov.com
[گل]

علیرضا سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:17 ق.ظ

سلام خوش اومدی این عکس قدیمیه رو از کجا اوردی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد