دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی
دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی

بهترین شعر فروغ فرخزاد-گمگشته


گمگشته

زنده یاد فروغ فرخزاد


من به مردی وفا نمودم و او

پشت پا زد به عشق و امیدم

هر چه دادم به او حلالش باد

غیر از آن دل که مفت بخشیدم

 

 دل من کودکی سبک سر بود

خود ندانم چگونه رامش کرد

او که می گفت دوستت دارم

پس چرا زهر غم به جامش کرد؟

 

اگر از شهد آتشین لب من

جرعه ای نوش کرد و شد سرمست

حسرتم نیست زآنکه این لب را

بوسه های نداده بسیار است

 

باز هم در نگاه خاموشم

قصه های نگفته ای دارم

باز هم چون به تن کنم جامه

فتنه های نهفته ای دارم

 

 باز هم می توان به گیسویم

چنگی از روی عشق ومستی زد

باز هم می توان در آغوشم

پشت پا بر جهان هستی زد

 

 باز هم می دود به دنبالم

دیدگانی پر از امید و نیاز

باز هم با هزار خواهش گنگ

می دهندم بسوی خویش آواز

 

 باز هم دارم آنچه را که شبی

ریختم چون شراب در کامش

دارم آن سینه را که او می گفت

تکیه گاهیست بهر آلامش

 

 زانچه دادم به او مرا غم نیست

حسرت و اضطراب و ماتم نیست

غیر از آن دل که پر نشد جایش

به خدا چیز دیگرم کم نیست

 

کو دلم کو دلی که برد و نداد

غارتم کرده، داد می خواهم

دل خونین مرا چکار آید

دلی آزاد و شاد می خواهم

 

دگرم آرزوی عشقی نیست

بی دلان را چه آرزو باشد

دل اگر بود باز می نالید

که هنوزم نظر به او باشد

  

او که از من برید و ترکم کرد

پس چرا پس نداد آن دل را

وای بر من که مفت بخشیدم

دل آشفته حال غافل را



نظرات 8 + ارسال نظر
آرشید پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ق.ظ http://arshid.blogsky.com/

سلام
انتخاب زیبایی بود
بی نهایت سپاس

عاطفه پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 ق.ظ

کمبود خواب
با یک روز مرخصی حل می شود.
کمبود وقت
با مدیریت زمان.
سایر کمبودها نیز علاجی دارند...
با کمبود دست هایت چه کنم؟؟
(میلاد تهرانی)

رونالی دوشنبه 20 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:08 ق.ظ

به یک‏ جایی از زندگی که رسیدی می فهمی رنج را نباید امتداد داد باید مثل یک چاقو که چیزها را می‏برد و از میانشان می‏گذرد از بعضی آدم‏ها بگذری و برای همیشه تمامشان کنی.

رونالی شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:05 ب.ظ

چطور مطوری خوشکلم؟

رونالی یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:42 ب.ظ

بعضی چیزا هستن که با قلیون خیلی حال میدن.و لذت قلیون رو بیشتر میکنن آخه قلیون کشیدن خالی حال نمیده و باید یه سری چیزا همراهش باشن تا لذت قلیون رو چند برابر بکنن.

۱-چای:مهمترین چیزی که حتما حتما باید همراه قلیون باشه (چای) است.اگه میوه ای میکشید چای با نبات یا قند و اگه خوانسار یا کاشان یا چوب یا برگ میکشید چای با آبلیمو خیلی فاز میده



۲-املت یا دیزی: از قدیم املت و دیزی همراه قلیون بودن.با قلیون خیلی حال میدن.حتما امتحان کنید...



۳-بازی تخته:بازی تخته (همون تخته نرد).یه بار امتحان کن.اگه بلد نیستی از پایین صفحه آموزشش رو دانلود کن.



۴-انواع بازی پاسور: پاسور مخصوصا بازی حکم، با قلیون غوغا میکنه.سعی کنید دسته جمعی بازی کنید.

بهشتی سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:42 ب.ظ http://http:zkbeheshti.blogfa.com

دوست عزیز شعر واقعاً قشنگی را انتخاب کردی .برات آرزوی موفقیت و سلامتی می کنم .اگر مایل بودی به سایت جدیدم سری بزن

آرزو شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:45 ب.ظ

خیلی زیباست

آیدا دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد