دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی
دیباچه

دیباچه

تو همانی که می اندیشی

دروغ از کی وارد ایران شد ؟

دیدگاه پارسی
داریوش هخامنشی : اهورا مزدا دورغ را از سرزمین و مردم من به دور نگه دارد .
کوروش بزرگ: مرد پارسی دروغ نگوید حتی به هنگام مرگ در هنگام جنگ.

دیدگاه عربیپیامبر به امام علی (ع) :
 ای علی در سه جا در دروغ نیکوست، میدان جنگ ، وعده به زنان و اصلاح بین مردم
( وسائل الشیعه- جلد 12 )

این یک مساله است که وقتی قرآن به صراحت دورغ گفتن رو از گناهان کبیره میدونه و از همه میخواد که دروغ نگویند به هیچ صورت ، چطور میشود که پیامبر چنین سخنی رو به امام علی بگه . اگر فرض کنیم این سخن از لحاظ رفتار سیاسی به امام علی (ع) گفته شده ، باز هم نمی شود . چون امام علی اصلا مایل به خلافت نبودند و دوست نداشتند که وارد میدان سیاست شوند ، زیرا می دانستند که سیاست برابری میکنه با دروغ گفتن و ... .
حال اینکه این نقل قول از پیامبر بدست چه کسی و به چه منظور آورده شده  من فکرکنم  به جز تخریب اسلام واقعی هیچ قصدی نداشتند .
دوستان وطن پرست ،توجه کنیم که چون یه سری به نام اسلام و به کام خودشون دست در تحریف اسلام و تاریخ و جغرافیا دارن ، دست در دست اون ها نذاریم و ناکارآمدی های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی امروز کشور رو چماقی برای تخریب اسلام واقعی قرار ندیم .
باید هشیار باشیم .


دوستان لطفا نظرتون رو بگید تا شفاف سازی بشه

منبع:http://sarve-dana.blogfa.com/علی

نظرات 13 + ارسال نظر
سرو دانا ( علی ) یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:05 ب.ظ http://sarve-dana.blogfa.com

شما هم لینک شدید با افتخار
موفق و پیروز باشید
فقط اگه میشه اسم (سرو دانا) رو هم جلوی علی در پیوندهاتون بذارید
ممنون
بیشتر به ما سر بزنید

مهدی یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:03 ب.ظ http://semah.blogfa.com

این یک فرض ذهنی از خود نویسنده است که بگه علی نمی خواست وارد سیاست بشه چون می دونست توی سیاست باید دروغ گفت.
من نمی خوام برای علی (ع) دلیل تراشی کنم.اما این که انسانی وارد سیاست نشه به هیچ وجه مورد ژذیرش اسلام نیست.کما اینکه الگوی رفتاری ائمه نیز این رو نشون میده و اگر خلاف این بود هیچکدام شهید نمی شدند.بلکه اهل بیت به این واسطه که وارد سیاست شدند به شهادت رسیدند.حتی اگر این طور نبود و ما این الگوهای رفتاری را هم نداشتیم باز متن اسلام خلاف این رو نشون میده.
اینکه علی (ع) دوست داشت خلافت رو به عهده بگیره یا نه بحث مفصلیه.اما اینکه با اکراه خلافت رو ژذیرفت رو باید در دلایل تارخی خودش بحث کرد.
و به هر حال علی (ع) وارد سیاست شد و نشان داد که هیچ گاه دروغ نگفت.و سیاست مدار هم بود.مشکل جامعه ی ما اینه که عرضه ی سیاست نداره و به همین دلیل می خواد ناکامی خودش رو در غیر اخلاقی بودن سیاست نشون بده

نظر شما محترم ولی تجربه نشون داده دینی که با سیاست قاطی شده به بیراهه کشیده شده و ما به وضوح داریم میبینیم که توی کشورهای جهان سوم این قضیه چقدر زیاده فقط به دلیل به یوغ کشیدن مردم

احسان یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:52 ب.ظ http://ehsanmail.blogfa.com


سلام :

وقت نکردم بیام کامل بخونم


به امید خدا وقت میکنم و میام ////

احسان یکشنبه 25 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:53 ب.ظ http://ehsanmail.blogfa.com

چه غریب ماندی ای دل , نه غمی نه غمگساری

نـــه بـــه انـتـــــظار یــاری , نه ز یـــار انـتــــظـاری

به غــروب ایــن بـیابـان بنشـیـن غـــریب و تنـــها

بنـــــگر وفــــــــای یــــاران که رهـا کنــنــد یـــاری

ایجا روی تخت واب من سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:40 ب.ظ http://www.takhtekhab.blogfa.com

سلام دوست من .ممنون از همکاریت.....
از نوشتت تعجب کردم.
گر چه از عرب این چیزها بعید نیست.
ب ا افتخار لینک شدید

آرتوش نیک آهنگ چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:08 ب.ظ http://artoushnikahang.blogfa.com/

سلام آزاده جووووووووووون
عربا هیچکدومشون نه تاریخچه و نه پشتوانه فرهنگی محکمی داشتن همه زندگیشون توی خوشگذرانی خلاصه میشه منم باهات موافقم
اما در مورد پیامبر و امام علی نمیدونم بستگی داره اون حرف رو تحت چه شرایطی و واسه چی زده ؟ حتمن پشت این حرف یه اتفاقی قضیه ای بوده که همچین حرفی زده خواهر
به وبلاگ منم سر بزن خوشحال میشم نظراتتو داشته باشم یادت نره

أیدا چهارشنبه 28 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:16 ب.ظ

به به.هر دم از این اسلام چیز هایی خوب میرسد

انرژی مادر پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:19 ق.ظ http://enerjihyemadar.blogfa.com

تجربه حیطه‏ هاى دیگر:
هرچه را که روح انسان در این جهان بشناسد و ادراک کند،
امکان تجربه آن در حیطه‏ هاى دیگر میسّر می ‏گردد

زیتون(روان شناسی ازدواج) جمعه 30 دی‌ماه سال 1390 ساعت 03:37 ب.ظ http://zatun2001.persianblog.ir

ابتداباید به یک دانشمندعلم رجال رجوع کرد تا دیداین حدیث صحیح است یاخیر!

ارمین شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:42 ق.ظ http://javanane-jaleb.blogfa.com


سلام
دوست عزیز اگه من رو لینک کردی به وبلاگم بیا به من بگو تا من هم لینکت کنم

مهدی شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:52 ق.ظ http://semah.blogfa.com

ممنون از جوابتون
هرچند جواب من نبود ولی قاطی شدن دین با سیاست اصلا معنیش چی هست؟این یک بیان کلیه که تعبیرات مختلفی خواهد داشت. در ضمن اشکال ما اینه که حکومت فعلیه ایران رو اسلامی می دونیم در صورتی که به هیچ وجه اینطور نیست.آقایونی که معتقدند دیانتشون عین سیاستشونه دقیقا درست فکر می کنند.اینها دین ندارند برداشتشون از اسلام وسیله ایه برای موندن توی قدرت و تجربه ی ما نشون داده که اینها برای حفظ قدرت چقدر دین رو لگد کوب کردند.
به هر ترتیب ما باید در پی راهی باشیم که حداقل فرزندان ما در فضایی زندگی کنند که همه با عقاید خودشون بتونند در جامعه زندگی کنند و من معتقدم این عین اسلامه

بسیاررررررررررررررر زیبا و پر معنی بود واقعا ما لایق جامعه ای هستیم که توی اون آزادی عقاید و ... باشه اصلا جدا از دین و ...

عاطفه شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ق.ظ

درود بر تو دوست گرامی. حالم از هرچی عربه بهم میخوره

مجید یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:00 ق.ظ

با سلام. من نظری دارم که مایلم در موردش اگه کسی نقدی داره عنوان کنه. اول اینکه اخیرا" کسانی با قصد سوء و به جهت تخریب اسلام اقدام به ایجاد تقابل بین ایرانی و مسلمان بودن کرده اند و یکی از کارها شون استفاده از سخنان کورش یا داریوش و ... است ، دوستان اول اینکه شناسایی حدیث ائمه از حیث سند روش دارد ، و در ضمن چطور ممکنه که معتقد به جعل حدیث در طول تاریخ اسلام باشیم اما سخنان نقل شده از کوروش را بدون سند قبول کنیم ، اصلا" بجز چند کتیبه به خط میخی از کورش چه باقی است . ضمنا" به احدیث معتبری که از قول پیامبر و ائمه در مورد ایرانیان نقل شده رجوع کنید و کمتر از کوورش و داریوش دم بزنید و به بیراهه بروید.

دم زدن از کوروش و داریوش شده بیراهه پیروی کورکورانه از اعراب شده اسلام؟ وا اسفاااااااااااااااا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد